MCK SOKÓŁ TV

Festiwal IUBILAEI CANTUS | spot promocyjny

XXIV Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS - PRO PATRIA SEMPER

Odsłon1584Zobacz więcej ...
IV Kongres Kultury Regionów

IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun

Odsłon1823Zobacz więcej ...
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

Odsłon1593Zobacz więcej ...
Koncerty Wolności - relacja

9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ...

Odsłon1732Zobacz więcej ...
IV Zjazd Karpacki

IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ...

Odsłon1876Zobacz więcej ...

Wieczory Małopolskie 2012


 

WIECZÓR 101.
26 stycznia (czwartek), godz. 19.00


MACIEJ FORTUNA QUARTET – KONCERT JAZZOWY

Maciej FORTUNA – trąbka, Przemysław RAMINIAK – fortepian, Piotr LEMAŃCZYK – kontrabas, Frank PARKER (USA) - perkusja
Maciej Fortuna to jeden z najbardziej dynamicznych i wszechstronnych polskich muzyków jazzowych młodego pokolenia. Przez czytelników  Jazz Forum uznany za „Nową Nadzieję 2010”, został nominowany do Fryderyka 2010 w kategorii Jazz/Debiut Fonograficzny Roku za autorską płytę LOST KEYS zespołu Maciej Fortuna Quartet.

 

 

 

 

 

 

 


WIECZÓR 102.
29 stycznia (niedziela), godz. 16.00

 

 

 

 

 

 

 

 

fot. Tomasz Korczyński


BALET O KAWIE
Spektakl baletowo-pantomimiczny dla rodziców i dzieci
Balet Dworski CRACOVIA DANZA


Muzyka: Jan Sebastian BACH - wybór z suit orkiestrowych Nr 1, 2, 3, 4, aria Lizy, aria Schlendriana (ojca Lizy) z Kantaty o kawie
Inscenizacja i choreografia: Romana AGNEL, scenografia i kostiumy – Monika POLAK-LUŚCIŃSKA, asystent choreografa: Dariusz BROJEK, Przygotowanie uczennic: Ziarenek Kawy: Magdalena ŻMUDA
Wykonawcy: Tancerze Baletu Dworskiego CRACOVIA DANZA: Alicja Petrus, Magdalena Żmuda, Krzysztof Antkowiak, Sławomir Greś, Filip Jędruch, Krzysztof Konefał  oraz – jako Ziarenka Kawy – uczennice Zespołu Baletowego RELEVĒ z Młodzieżowego Domu Kultury im, K.I. Gałczyńskiego w Krakowie

Balet Dworski CRACOVIA DANZA - Miejska Instytucja Kultury w Krakowie – to jedyny w Polsce, profesjonalny zespół tańców dworskich i  historycznych, założony przez Romanę Agnel, utalentowaną tancerkę, choreograf i pedagog.
Balet Dworski CRACOVIA DANZA od lat pracuje nad odtwarzaniem tradycyjnych tańców i baletów dworskich różnych krajów i epok, czego efektem są spektakle taneczne od Średniowiecza do Współczesności. Prezentowane w nich układy choreograficzne, kostiumy, muzyka, zwyczaje dworskie - wpisane w dramaturgię przedstawień – nawiązują do tradycji i  historii teatru tańca w Europie. Zespół specjalizuje się także w  rekonstrukcji tradycyjnych tańców polskich, tworząc unikatowe spektakle, oparte na kompozycjach i formach tańców narodowych i ludowych z  poszczególnych epok. Dzięki współpracy z wysokiej klasy choreografami i  specjalistami w wielu dziedzinach tańca, przedstawienia Baletu są propozycją niezwykle bogatą, różnorodną i kreatywną.
Balet Dworski CRACOVIA DANZA cieszy się uznaniem w kraju i za granicą. Uczestniczy w prestiżowych produkcjach operowych i baletowych oraz projektach kulturalnych.
Na przestrzeni lat współpracował m.in. z: Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Warszawską Operą Kameralną, Operą Margrabiów w  Bayreuth, Zamkami Królewskimi  na Wawelu, w Warszawie, Niepołomicach, Pałacami (Muzeami) w Wilanowie i Nieborowie, Filharmoniami w Warszawie, w  Krakowie, w Łodzi, Muzeami Narodowym i Historycznym    w Krakowie, Akademiami Muzycznymi, Instytutami Polskimi.

 



WIECZÓR 103.
31 stycznia (wtorek), godz. 18.00


John Kander, Joe Masteroff, Fred Ebb
CABARET


Musical oparty na sztuce Johna van Drutena oraz na opowiadaniach Christophera Isherwooda
NOWY TEATR IM. WITKACEGO W SŁUPSKU
Przekład: Kazimierz PIOTROWSKI, Wojciech MŁYNARSKI, reżyseria: Andrzej Maria MARCZEWSKI, scenografia: Anna BOBROWSKA-EKIERT, muzyka: John KANDER, choreografia: Alexandr AZARKEVITCH, libretto: Joe MASTEROFF, teksty piosenek: Fred EBB, kierownictwo muzyczne: Jarosław BARÓW, reżyser światła: Alicja BROŻYNA, tancerze: Elżbieta BOŻEJKO, Katarzyna JACHEWICZ, Magdalena JEDNACHOWSKA, Marta PISZKO, Karolina WALCZAK, Marcin GRZYBOWSKI, Grzegorz KOBRYŃ
Orkiestra: JAROSŁAW BARÓW BAND
Obsada: Igor CHMIELNIK, Justyna JARY, Jerzy KARNICKI, Krzysztof KLUZIK, Marta KRAWCZYK, Zbigniew KUŁAGOWSKI, Nicola PALLADINI, Hanna PIOTROWSKA, Natalia SIKORA, Monika WĘGIEL, Marcel WIERCICHOWSKI, Przemysław ZUBOWICZ
Cabaret, kultowy broadwayowski musical z librettem Joe Masteroffa, tekstami piosenek Freda Ebba, i muzyką Johna Kandera zaistniał na amerykańskiej scenie w 1966 roku i odniósł ogromny sukces. Prawdziwym autorem zdarzeń, przedstawio¬nych w Cabarecie jest po prostu historia, podpatrzona w jednym ze swych najbardziej zawikłanych i do dzisiaj budzących zdumienie momentów, jakim był schyłek Repub¬liki Weimarskiej w  Niemczech na przełomie lat dwudziestych i trzydziestych naszego stulecia.
W 1972 roku powstała genialna filmowa wersja Cabaretu Boba Fosse‘a , z  oscarowymi kreacjami Lizy Minnelli i Joela Greya. Film połączył w sposób idealny gatunki tak odległe, jak melodramat i polityczną publicystykę, kino muzyczne i satyrę społeczną. Dwa nowe utwory dopisano specjalnie dla Lizy Minnelli: Mein Herr i Maybe This Time.
W roku 2011 powstaje najnowsza, polska realizacja tego arcydzieła, dedykowana genialnej, filmowej Sally - Lizie Minnelli.

 

 

 


 

 

 

WIECZÓR 104.
25 września (wtorek), godz. 18.00
KONCERT SYMFONICZNY W RAMACH CYKLU JESZCZE POLSKA MUZYKA
ORKIESTRA AKADEMII BEETHOVENOWSKIEJ

 

   fot. Bruno Fidrych

Dyrygent – Alexander GELUK (Holandia)
Soliści: Razvan STOICA – skrzypce, Łukasz DŁUGOSZ – flet,
Prowadzenie: prof. Maciej NEGREY
W programie: Maksymilian Einert - Uwertura koncertowa D-dur, Lowell Liebermann - Koncert fletowy op. 39, Henryk Wieniawski - Koncert skrzypcowy d-moll, Igor Strawiński Ognisty ptak

 

 

 

 

 

W koncercie pod nazwą" Jeszcze polska muzyka" usłyszeliśmy Uwerturę koncertową Maksymiliana Einerta, koncert fletowy Lowella Libermana w wykonaniu jednego z najwybitniejszych wirtuozów fletu  -  Łukasza Długosza. W programie koncertu znalazł się również  koncert skrzypcowy d -moll Henryka Wieniawskiego w wykonaniu wirtuoza skrzypiec z Bukaresztu - Razvana Stoicy, który zagrał na legendarnych skrzypcach Stradivariusa. Koncert zakończyło arcydzieło gatunku: suita baletowa "Ognisty ptak"  Igora Strawińskiego w wersji z 1945 roku. Orkiestrę Akademii Beethovenowskiej poprowadzi holenderski dyrygent - maestro Alexander Geluk.


 
 
WIECZÓR 105.
27 września (czwartek), godz. 19.00
KONCERT JAZZOWY
ZBIGNIEW NAMYSŁOWSKI QUINTET

 

   Fot. Z&J Studziński

Zbigniew NAMYSŁOWSKI  - leader, saksofony: alt, sopran, sopranino, Jacek NAMYSŁOWSKI - puzon, tuba, Sławomir JASKUŁKE -  fortepian, Andrzej ŚWIĘS  -  kontrabas, Grzegorz GRZYB -  bębny
W programie: muzyka jazzowo-etniczna  autorstwa Zbigniewa Namysłowskiego

 

Repertuar Kwintetu Zbigniewa Namysłowskiego składa się z utworów o charakterze etniczno-jazzowym. Mamy więc kompozycje, oparte na polskich tańcach ludowych takich jak: oberek, mazur, kujawiak, krakowiak. Są też melodie z wyraźnym wpływem muzyki góralskiej. To jednak nie wszystko. Spektrum zainteresowania Zbigniewa Namysłowskiego muzyką etniczną tym razem przekroczyło granice własnego kraju. W niektórych utworach słychać wyraźnie wpływy arabskie, czy też hiszpańskie. Cały materiał, grany przez zespół, to oryginalne kompozycje leadera.
W zespole towarzyszącym Zbigniewowi Namysłowskiemu grają znakomici muzycy młodego pokolenia, stanowiący absolutną czołówkę polskiego jazzu.

 


 
WIECZÓR 106.
30 września (niedziela), godz. 17.00 oraz 19.30
Teatr Mały w Manufakturze w Łodzi

Marcin Szczygielski - WYDMUSZKA

 

   Fot. Marcin Bazylak

Reżyseria: Mariusz PILAWSKI
Występują:
Halina Kociemba - Loretta CICHOWICZ
Roksana Kluczyk - Malwina IREK
Kostiumy: Sylwester Krupiński

 

 

 

 

 

Marcin Szczygielski – dziennikarz i dramaturg napisał tekst "Wydmuszki" i ofiarował go polskim scenom, by z nich poszła w świat zakodowana informacja o tym, co jest ważne w relacjach między normalnymi ludźmi. Co to znaczy "normalny człowiek"? - mamy prawo zapytać. Otóż to. Warto zaszufladkować się do tej kategorii ludzi, ludzi normalnych w każdym kontekście, bowiem tylko w ten sposób dowiemy się, że możemy, ba, że potrafimy stawać się wyjątkowi. Indywidualizm ludzkiej natury opowiadany poprzez zwyczajne historie umacnia wiarę, że walka o samego siebie, o swoją wyjątkowość, o swoje życie staje się wartością nie do przecenienia. Oto dwie kobiety spotykają się przypadkiem i zaczynają gadać o najzwyczajniejszych sprawach, o minionych miłościach, o relacjach rodzinnych, o marzeniach. Do czego ta rozmowa prowadzi? Do zwykłego wniosku, że nawet w pustce mijającego czasu można znaleźć piękno, czułość, nadzieję i wiarę w przemijanie i jego sens.
Teatr Mały w Manufakturze lubi opowiadać o prostych sprawach i na taką kolejną liryczną przypowieść ubraną w fatałaszek komedii ma zaszczyt Państwa zaprosić.
        
 
WIECZÓR 107.
1 października (poniedziałek), godz. 18.00
Teatr Współczesny w Warszawie
Daniel Colas – SKARPETKI, OPUS 124 (Chausettes, opus 124)

 

Fot. Michał Englert

Przekład: Bogusława Frosztęga
Obsada:  
Verdier - Piotr FRONCZEWSKI (gościnnie)
Brémont - Wojciech PSZONIAK
Reżyseria: Maciej ENGLERT
Scenografia: Marcin STAJEWSKI
Kostiumy: Anna ENGLERT
Konsultacja ruchu scenicznego: JAN PĘCZEK

 

 

 

Dwaj aktorzy o różnych rodowodach scenicznych i silnych osobowościach mają już za sobą chwile sławy. Podejmują próbę powrotu na scenę. Przygotowują spektakl słowno-muzyczny według scenariusza napisanego przez jednego z nich - co z racji skrajnie różnych charakterów i doświadczeń życiowych bohaterów nie może się odbyć bez zgrzytów i zabawnych konfliktów.  Skarpetki, opus 124 - to partytura na świetne role.
 Daniel Colas, aktor, reżyser teatralny i filmowy, pisarz, dyrektor artystyczny Teatru "Les Mathurins" w Paryżu.     Absolwent Wyższej Państwowej Szkoły Teatralnej w Paryżu. Uhonorowany nagrodą im. Gerarda Philipe'a dla najlepszego aktora teatralnego.
Jest autorem 9 sztuk (La Maille, Chacun pour moi, La Voisine, Femme a lunettes, Vilains pas beaux, Putain de soirée, Charlotte Corday, Atrocement vôtre, Chaussettes, opus 124).
Reżyserował sztuki Pintera, Sartre'a, Tennesse Williamsa, oraz wielu innych autorów, wśród nich także utalentowanych debiutantów.

 
WIECZÓR 108.

3 października (środa), godz. 18.00
Giuseppe Verdi – RIGOLETTO
Opera w 3 aktach


Soliści, chór, orkiestra i balet Opery Krakowskiej pod dyrekcją Tomasza TOKARCZYKA
Reżyseria: Henryk BARANOWSKI

 

Fot. Ryszard Kornecki

"Rigoletto" należy do najczęściej wystawianych dzieł Verdiego. Jeden z jej fragmentów, La donna è mobile - tenorową arię Księcia Mantui z III aktu, znają nawet ci, którzy stronią od opery. W centrum akcji nie stoi piękny bohater, tak jak przed Rigolettem we włoskich operach bywało. W szpetnym, ułomnym służącym toczą walkę dwie strony osobowości - lojalnego sługi okrutnego władcy i troskliwego, kochającego ojca. Ze śmiechem przygląda się on niecnym uczynkom swojego pana do czasu, kiedy ofiarą staje się jego własna córka. Przysięga wówczas zemstę, wynajmując płatnego mordercę. Czy może przypuszczać, że dla ocalenia księcia zakochana dziewczyna poświęci własne życie? Tak wypełnia się klątwa...


 

 

 

Dodaj na Wykop Dodaj na Facebook Dodaj na Blip Dodaj na Flaker Dodaj na Śledzika
- A A A +
DrukujDrukuj
E-mailE-mail
Wróć ...
[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.