MCK SOKÓŁ TV

Festiwal IUBILAEI CANTUS | spot promocyjny

XXIV Sądecki Festiwal Muzyczny IUBILAEI CANTUS - PRO PATRIA SEMPER

Odsłon1612Zobacz więcej ...
IV Kongres Kultury Regionów

IV Kongres Kultury Regionów - zwiastun

Odsłon1853Zobacz więcej ...
8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

8. Festiwal KinoJazda 2018 - relacja

Odsłon1627Zobacz więcej ...
Koncerty Wolności - relacja

9 września w pięciu miejscowościach Małopolski: Brzesku, Dobczycach, ...

Odsłon1761Zobacz więcej ...
IV Zjazd Karpacki

IV ZJAZD KARPACKI w 80. rocznicę Święta Gór w Nowym Sączu - wydarzenie ...

Odsłon1923Zobacz więcej ...

NOWE SZATY SOKOŁA (luty)

Wystawa fotograficzna o charakterze dokumentalno-historycznym ukazująca na ponad 60. fotogramach historię sokolni sądeckiej i przebieg ostatniego remontu budynku, rozpoczętego po przejęciu obiektu przez Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w 1993 roku.



Jan Kanty Pawluśkiewicz – HIEROGLIFY (luty-marzec)

Wizje Jana Kantego Pawluśkiewicza, które zazwyczaj rodzą się podczas snów, zawierają szczególny ładunek emocjonalny, są wyjątkowo fantazyjne. Z plam o żywej, intensywnej kolorystyce, setek kropek i kresek, realnych i abstrakcyjnych układów form i przedmiotów artysta stworzył obrazy wyróżniające się magicznym dźwiękiem, wysublimowaną harmonią. Wykreował w nich poetycki, baśniowy świat pełen radości, wesołości, szczęśliwości... (Jerzy Brukwicki)


Wacław Jagielski – malarstwo (marzec)

Wystawa malarstwa sądeckiego artysty, towarzysząca koncertom cyklu „Pamiętajcie o ogrodach”.



PRZYBYLIŚMY (kwiecień)

Wystawa fotografii studentów Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi zrealizowana w pierwszą rocznicę śmierci Jana Pawła II. Stanowiła próbę zapisu atmosfery, którą przeżywały setki tysięcy Polaków w ostatnich dniach życia Ojca Świętego. Z perspektywy roku, gdy żal i smutek okrzepły, zdjęcia stały się świadectwem siły ducha i niewyobrażalnej wprost potrzeby wspólnoty całego społeczeństwa.



KRESY NA NOWO ODKRYTE (maj-czerwiec)

Wystawa zrealizowana przez Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie, prezentowała rezultaty badań prowadzonych na kresach przez krakowskie zespoły naukowców. Ponad 250 fotografii - dzieła, budowle i miejsca stanowiące nasze wspólne dziedzictwo, ukazujące fenomen kulturowy ziem ruskich dawnej Rzeczypospolitej: ich mit i mozaikowość.






Jacek Herman Iżycki – TANIEC WŚRÓD POSĄGÓW (czerwiec-sierpień)

Wystawa będąca zapisem fotograficznym jednego z najciekawszych współczesnej rapanujskiej kultury, w której mieszają się elementy tradycyjnie polinezyjskie i symbole współczesne. Jacek Herman Iżycki, od wielu lat przemierzający najbardziej odległe zakątki świata, ukazuje jedno z najciekawszych wydarzeń Wyspy Wielkanocnej – Festiwal Tapati, na którym tradycyjne tańce, muzyka, obrzędy łączą się ze zmaganiami sportowymi i popisami nie mającymi już wiele wspólnego z polinezyjskimi korzeniami wyspy.



GORLICKA DWUNASTKA (wrzesień)

Wystawa prac gorlickiego środowiska plastycznego, prezentująca osiągnięcia artystyczne z zakresu malarstwa, rzeźby, fotografii i instalacji. Uczestnicy: Robert Hübner, Lidia Hudzik, Bogdan Kareł, Grzegorz Karpiński, Janusz Krauze, Marek Kretowicz, Roman Raczek, Danuta Słyś-Tohl, Eryk Tohl, Zdzisław Tohl, Anna Wiatr i Alina Zachariasz-Kuciakowska.



WIDZI SIĘ (październik)

Wystawa fotografii Zygmunta Stenwaka, zrealizowana w ramach III Festiwalu Fotografii WIDZI SIĘ w Starym i Nowym Sączu.
Obszar eksperymentów, które daje nam fotografia jest nieograniczony. Fotografia dla mnie to zamazana ulotność, to cień twojej twarzy, strzępy natury, próżnia ciszy. To precyzyjne sześciany, misterna tkanina, to blask... A może to nasza dusza? (Z. Stenwak)



Stanisław Markowski – PEJZAŻ ŚWIĘTY (październik-listopad)

Wystawa fotografii, których tematem stały się polskie kościółki drewniane, ukazane przez jednego z najwybitniejszych polskich artystów obiektywu.



Andrzej Nowakowski – SŁAWOMIR MROŻEK (listopad)

Czytanie Sławomira Mrożka jest dla mnie przeżyciem wyjątkowym. Zawsze miałem głębokie przeczucie, że w tych tekstach tak naprawdę chodzi o coś innego niż to, co wtłaczały w moją świadomość podręczniki i krytycy literaccy. Przy lekturze tekstów Mrożka zawsze podejrzewałem, iż są one zapisem egzystencjalnego smutku racjonalisty i wiecznego tułacza po bezdrożach samotności. Reszta to literacki kostium, mający co prawda swoje poczesne miejsce w tradycji literatury polskiej, ale lokujący dzieło autora „Tanga” nie w tej perspektywie, która akurat mnie interesuje. (A. Nowakowski)




Wystawa 50-lecia Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych (grudzień)



[X]

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi
ustawieniami przeglądarki. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies możesz określić w Twojej przeglądarce.